Först, låt oss ta tempen på dig och din verksamhet…

  • Har du svårt att definiera ditt varumärke och din målgrupp, och drömkund?
  • Känner du att dina företagstillgångar; som webbsida, sociala medier, och marknadsföringsmeddelande inte riktigt representerar dig och ditt företag?
  • Du vet inte riktigt hur du kan paketera dina tjänster så att de passar för dina olika kunders olika behov?
  • Behöver du ha en strategi för hur du skapar dina erbjudanden så att de attraherar kunder i olika lägen, och med olika behov och möjligheter?
  • Du behöver en representativ webbsida men vill inte spendera mycket pengar för den?
  • Tycker du att din social media -marknadsföring inte ger något vidare resultat?
  • Du vill inte spendera massor av tid på social media?
  • Du kanske är lite förvirrad med alla olika taktiker och plattformar?
  • Du har provat annonsering men märker att de inte ger dig nya kunder?
  • Har du inte riktigt någon större kunskap om hur du bygger ett marknadsföringssystem som genererar nya leads och kunder dygnet runt, och möjliggör att du kan satsa på din passion – att jobba med dina kunder?
  • Du vill automatisera din marknadsföring men vet inte hur det fungerar?

Efter att ha jobbat med många småföretagare så har jag identifierat några återkommande problem gällande marknadsföring och försäljning: 

  • Många fokuserar på olika diverse taktiker utan att ha en strategi på plats. Instagram hit, Facebook dit. Mässor och annonser i dyra tidningar. PR-byråer som lovar mycket men ger inget resultat. Problemet? Det finns oftast ingen strategi för hur dessa möjligheter ska omvandlas till försäljning.
  • Många lägger ut sina tjänster och produkter utan att skapat ett varumärke. Problemet? Din verksamhet har inget identitet. Utan identitet känner inte din drömkund igen dig. Utan igenkännande kommer de inte ihåg dig, och utan det bygger du inte KNOW-TRUST-LIKE -faktorn. Du behöver denna faktor på plats för att kunna locka och behålla kunder.
  • Många jobbar alldeles för mycket och på ett förlegat sätt. Ringa otaliga samtal och försöka få dina (ointresserade och väldigt upptagna) drömkunder att jobba med dig? Vad sägs att vi bjuder in dem istället för att jaga dem? Ja tack.
  • Många har ingen aning hur de ska mäta sina resultat. Eller låt oss börja med det som kommer innan: många har inte ens tänkt på att mäta sina resultat. Och sedan vet inte hur det kan göras.
  • Många vet inte hur de kan på ett effektivt sät att planera sitt arbeta, sätta mål och utvärdera resultat. Det finns en speciell metodik för målsättning och resultatuppföljning, ett sätt att få dig att få resultat. Men, de flesta låter bli att planera och sätta mål.

 

Känner du igen några av dessa punkter?

AVENUE METHOD är ett businessystem för små- och medelstora företag, och alla som jobbar med marknadsföring och försäljning av tjänster och produkter.

AVENUE är en 360-metodik för att gå från en idé till ett säljande koncept. Metodiken består av ett steg-för-steg process för att identifiera och validera din idé, skapa ett varumärke, ta fram dina produkter och tjänster, och prissätta dem på ett korrekt, attraktivt sätt. Metoden täcker också hur du bygger ditt marknadsföringssystem, jobbar med media, och hur du kan automatisera hela din leadgenerering så att du kan fokusera på att serva dina kunder istället för att ringa otaliga samtal och försöka sälja till vem som helst.

 

  • Det är en modern affärsplan; men skillnaden mot vanliga, mossiga affärsplaner är att AVENUE visar dig steg-för-steg HUR du gör dessa olika steg; idé, varumärke, produkt, marknadsföring, automatisering (det sista nämns knappt i vanliga affärsplaner). 
  • Det är ett marknadsföringssystem; men skillnaden är att den är skapad för ensamföretagare, dvs för dig som inte har ett stort marknadsföringsteam. Och det nyttjar sociala medier på rätt sätt; minimalt med tid & pengar och maximalt med resultat.
  • Det är en digital roadmap; men skillnaden är att istället för att berätta vilka digitala kanaler du bör använda så visar vi exakt hur du gör; social media, content marketing, e-postmarknadföring, Facebook-annonsering… och hur de hänger ihop!

Detta system lär dig att få nya kunder. Det är ditt ultimata mål som företagare. Men för att komma dit behöver vi ta några steg, oavsett om du är i början på din företagsresa eller har jobbat ett tag med dina kunder.

Målet med detta program är att du skapar ett system för att locka betalande kunder till din verksamhet.

Vi skapar en metodik som jobbar för att skaffa nya leads, och konverterar dem till betalande kunder även när du gör annat, vilket i sin tur ger dig mer tid att fokusera på det du gör bäst; levererar fantastiska tjänster för dina kunder. Vi gör det på ett modernt sätt som passar för företag som är villiga att använda digitala kanaler i sitt kundförvärv.

Systemet är uppdelat i 9 steg, där varje steg innefattar viktiga element i företagsbyggande. Syftet med en genomförd utbildning är att bygga ett koncept för ditt företag, och ett system för din marknadsföring; ett system som gör att alla olika enstaka taktiker fungerar i ett större sammanhang.

Kommentera

Din e-postadress kommer inte att publiceras. Obligatoriska fält är markerade med *

fem − fem =

Post comment